10. Hafta

 

İnternet ve uzaktan eğitim. Gerçek dünya ve sanal dünya. İnternet, lan, wan. Xmind uygulaması.

 

ÖĞRENDİKLERİM

1- dictation.io/speech   sesi yazıya dönüştürme uygulaması.

2- Matrix filmini ilk izleyen nesil için filmi anlamak zor olmuştu fakat bugünkü çocuklar için matrix anlaşılması gayet basit bir film.

3- www (world wide web), dünya çapında ağ demektir.

4- Matematiğin Japonca kelime anlamı: başkasında olanı alarak değer kazanmak.

5- Rezilet: miktar konusundaki sapkınlık. Bir eylemin çok yapılması veya hiç yapılmaması ile ilgili.


6-


 7- 


İLGİNÇ BULDUKLARIM

1- oecd ülkeleri arasında ortalamanın altında strese sahip bir ülke oluşumuz J

2- Metaverse ile gerçek dünya arasında bulunan yere karma gerçeklik. Karma gerçeklik ile metaverse arasına sanal gerçeklik, karma gerçeklik ile gerçek dünya arasına arttırılmış gerçeklik diyoruz.

3- Eğitim-öğretim ortamları gerçek dünyadan arttırılmış gerçekliğe kayma eğiliminde.

4- Pandemi süreci ile birlikte ‘uzaktan çalışma’ profesyonel hayat için harcadığımız süreyi azaltıp bu süreyi rutin hayatımıza ekledi. Bu durum insan hayatının daha da rutinleşmesini yol açtı.

5- Öğrenen olgunluğu olan bireyler uzaktan eğitimden çok fazla faydalanabilirler.

6- ‘Google bizi aptallaştırıyor mu’ makalesi. Rıdvan Özdemir’in makale hakkındaki yorumu: Nicholas Carr’ın, Google Bizi Aptallaştırıyor Mu? makalesi yeni medya kültürüne getirilmiş en oturaklı ve en anlamlı eleştirilerden birisi şüphesiz. Günlük çalışma prensiplerimizdeki bozulmadan, daha fazla bilgiye erişmesine rağmen daha az anlayıp düşünen, tezlerden sentez yapamayan, aklı melekeleri dumura uğramış bir neslin nasıl yaratıldığını ibretle okudum ve hemen daha fazla insana ulaşması için paylaşmak istedim.

7- spotify verilerine göre bir parçanın dinlenme ortalaması 5,2 saniyedir. Bu durum internetin bizi ne kadar sabırsız yaptığının göstergelerinden biridir.

 

KATILDIKLARIM

1- İnternet ile birlikte kandırılmalarda artış olduğu.

2- İlerleyen teknoloji ile insanlar gerçek hayattan kopmak zorunda kalacak.

3- Toplumsallıktan toplum sanallığa giden bir süreç içerisindeyiz.

4- Herhangi bir olayı başlatan o işten para kazanandır.

5- Herhangi bir işte bir makineden daha iyi değilsek işsiz kalma riskimiz artmaktadır.

6- Şu an bir bilgisayarın bir öğretmenden daha iyi ders anlattığı fikri yaygınlaşmamış olmasından yararlanıyoruz.

7- Konfor alanımızdan çıkmak beynimize iyi gelir.

8- Uzaktan eğitimin yüz yüze eğitimle aynı olması gerektiğini varsaymak bir hata olacaktır.

9- Matematikle ilgilenen birisi genellikle sabırlıdır.

 

KATILMADIKLARIM

1- ‘’Matematikte başarılı olan insanlar gerçek hayatta da başarılı olurlar.’’ hususunu bir nebze doğru bulmakla birlikte, kendi görüşüm: gerçek hayatta başarılı olabilmek mantıklı hareket etmekten daha ziyade girişken olabilmekle alakalı bir durum. Bilmek ve mantıklı olmak teorik anlamda bir başarı getirirken pratikte (gerçek hayatta) başarılı olabilmek daha çok girişkenlikle veya cesaretle ilgili bir durumdur.

 

ÖDEV HAZIRLAMA

1- xmind.net adresini açıp dowload' ı tıklayıp uygulamayı indiriyor ve kurulumunu gerçekleştiriyoruz.


2-  Seçtiğim herhangi bir harita üzerinde sağ menüden yapmak istediğimiz değişiklikleri yapıyoruz.



3- Haritamızdaki dört koldan birini seçip ctrl-v yaptığımızda seçili kola yeni bir kol ekliyoruz.


4- Haritamızı tamamladıktan sonra sol üst menüden 'save'e tıklayıp haritamızı kaydediyoruz. Aynı menüden 'file' dedikten sonra 'share'i tıklayıp haritamızın linkini alıp blogg'umuzda paylaşıyoruz.






5-                                               5. sınıf matematik müfredatı                                                      
                                                                                                    

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

ANA SAYFA

  HAKKIMDA         Hasan Varol2 Ortaokulu’nda görev yapmaktayım. İlk, orta, lise ve lisans eğitimimi Malatya’da tamamladım. 2011 yılı İnön...